آیدا کوچولوی ماآیدا کوچولوی ما، تا این لحظه: 10 سال و 4 ماه و 4 روز سن داره
داداش امیدمداداش امیدم، تا این لحظه: 26 سال و 5 ماه و 24 روز سن داره

مسافرکوچولو

آیدا از 20 تا 21 ماهگی

1394/7/5 19:59
نویسنده : آیداکوچولو
1,580 بازدید
اشتراک گذاری

سلام

من تقریبا بخش عمده ی این ماه رو سفربودم این سفر وبودن با بارانی باعث شد تا صحبت کردنم فوق العاده پیشرفت کنه وهمین طور سرعت دویدنم هم حسابی بره بالا

قبل از هر چیز سلام من چون کوچولوتر که بودم با حرکت سر سلام میدادم حاضر نبودم کلمه ی سلام رو بگم ولی یاد گرفتم بالاخره بگم وبا صدای بلند میگم سلاممممممممممممممممم البته دلام من کلا حرف (س) رو (د)تلفظ میکنم

کلمات ترکیبی رو خیلی کامل وخوب میگم مثل جاروبرقی،ماشی لباسشوئی،تاب تاب عباسی،تاب بازی، توپ بازی،آیدا خانوم، عزیز خانوم،مامان بزرگ،داداش کوچولو ،نی نی کوچولو،نونو کوچولو کلا صفت کوچولو رو برای همه چیز به کار میبرم وجدیدا بابایی رو باباشی صدا می کنم

جملههم بهتر از قبل میگم جاروبرقی تموم شد،مامانی بریم دردره(سرسره)بابائی پاشو بریم بازی ،دراز بکش وتاب تاب عباسی خدا دادایی رو نندازی و...

کلمه یعنی تقریباتمام کلمات٬ تبلت!!!!!!!،بله،باشه،آره،ستاره،خاله،عمو،دائی،عمه، سوگند،ماه زیبا،ماه جان،پلو،مسکاک(مسواک)شلبال (شلوار)جوبار(جوراب)لیباد(لیوان)قاشق، چنگال، مشهد،اینجا،دفتر،مداد،

وافعال دستوری بیا ،برو ببین، بشین ،پاشو،بده،ببر،بخور،بخواب و...ومامانی منه،داداشی منه،عزیز منه،بابائیه منه!

ویه کلمه ی محلی مشکه دو کره دو این بازی هستش که میرم کول بابائیم وبابائیم تکون تکونم می ده وبرام میخونه مشکه دو کره دو آیدا کو سر کوه ومنم به این بازی میگم مگه دو کره دو!

من دختر ترسوئی نبودم ولی این ماه ترسو شدم با هر صدائی می پرم بغل مامانم ومیگم ترسید ترسید!این ماه ترسو شدن من بود!

واما عکسها

اینجا رفتم رو گیره لباسی خاله اینا خوابیدم

شیطونی

با آبجیم در حال سه چرخه سواری

بازی

سوار دوچرخه ی بارانی

دوچرخه

با آبجیم در حال پتو بازی

بازی

لالائی  رو پای بارانی

لالائی

این ماشین گل سر خیابون خاله اینا بودش

بازی

شیطونی با دختر خالم

شیطونی

این عکس مربوط به یه روزه که مامانیم رفته بود بیرون ومنو گذاشته بود پیش خاله اونوقت من وبارانی این بساط رو درست کده بودیم!

شیطونی

دارم تی میکشم فکر کردین فقط اذیت کردم!

تی

دارم ماکارانی می خورم

ماکارانی

ودارم آلمانی در سفر می خونم!

آلمانی در سفر

واین اولین بسته ی پستی هست که برای من ارسال شد وامروز به دستم رسید وقتی ما تهران بودیم داداش عرفانم رفت ترکیه ویک روز بعد از برگشتن ما برگشت تهران

ودیگه همدیگرو ندیدیم!واسه همین خاله زحمت کشید وسوغاتی هائی رو که داداش عرفان واسم آورده بود واسم پست کرد

بسته ی پستی

اینم محتویات بسته ی پستی(مرسی داداشی خیلی خوشگلن)

سوغاتی

فردا نوشت

من امروز رفتم روستای هدف گردشگری مانیزان جشنواره ی شیره پزی سنتی وجالبه که از نزدیک همون مشک دوغ واقعی رو دیدم

مشک دوغ

مشک دوغ

شک دوغ

مشک

طبیعت واقعا زیبا

طبیعت

چای خونه سنتی

چای خونه

 

پسندها (11)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (9)

م00000ان نرگس
5 مهر 94 21:40
حسابی با ابجی باران آتیش سوزندی ها خاله.........خیلی خوش گذشته مگه نه خاله جون فروزانم این ماه خیلی میترسه همش میگه تسید!!! شاید این سن این حالتی میشین شما بچه ها!!!!!!!!! خیلی شیرین زبون شدی خاله.ماشاله …....... سلام خاله نرگس خوشحال شدم از اینکه به وبلاگم سر زدین آره احتمالا این ماه ماه ترسه
مامان آنیسا
7 مهر 94 9:58
همیشه به گردش و شادی عزیزم چه عکسای خوشکلی وای دیگه فکر کنم ظرف تو کمد نبوده که نریخته باشن بیرون
ترنم
8 مهر 94 12:05
سلام ایدا جون کی از سفر برگستی بسلامتی باریک اله به تو دختر زرنگ این همه لغت رو خوب یاد گرفتی
هلینا
8 مهر 94 14:50
سلام ایدا جونم عاشق وبلاگت هستم و همیشه بهش سر میزنم, تا عکسهای قشنگتو ببینم با تمام وجودم دوستت دارم عزیزه دلممممممممم از طرف خاله هلینا. ------ ممنونم
هلیناسادات
9 مهر 94 22:31
سلام ایدا جونم عیدت مبارک خاله هلینا عاشقانه عزیزم. .... سلام خاله شما سادات هستید؟ عیدتون مبارک باشه ممنون از لطفتون
هلیناسادات
10 مهر 94 12:18
سلام عزیزم بله من سادات هستم گلم دوستداره همیشگى تو هلیناسادات میر حسینى. ..... بازم عیدتون مبارک
مامان مهنا
11 مهر 94 1:00
سلام ایداجووونم رسیدنت بخیر عزیزم خوشحالم که سفر بهت خوش گذشته و حسابی تفریح کردی ماشالله به دختر باهوشم که خیلی خوب حرف میزنه ... میبوسمت عسیسم
هلیناسادات
16 مهر 94 20:48
ایداجونم سلام امید وارم حالت خوب خوب باشه روز جهانی کودک را به تو زیبا ترین کودک دنیا از صمیم قلبم تبریک میگم دوستداره همیشگى تو هلینا. …...…....... ممنونم خاله
مامان فدیا
26 مهر 94 12:36
چه عکسهای قشنگی انداختی دختر قشنگ