آیدا کوچولوی ماآیدا کوچولوی ما، تا این لحظه: 10 سال و 4 ماه و 11 روز سن داره
داداش امیدمداداش امیدم، تا این لحظه: 26 سال و 6 ماه سن داره

مسافرکوچولو

آیدا از 7 تا 8 ماهگی

1393/6/3 14:00
نویسنده : آیداکوچولو
446 بازدید
اشتراک گذاری

سلام

من دنیای اطرافم رو همچنان از طریق لمس با دستام وچشیدن کشف میکنم

واسه همین به همه چیز دست میزنم وهمه چیز رو هم میچشم

اول عکسهای ماجرای یه صبونه

صبحانه

اینجا آغاز نقشه

نقشه

اول بره سراغ قرمزه

مربا

حالا برم سراغ اون طلائیه

عسل

وآیدای عسلی

عسلی

واینم چای

چای

حالا یه کم بیخیال بخور بخور بریم سراغ اولین انتخاب وخرید

من این کلاه خوشمزه رو خودم انتخاب کردم

اولین انتخاب

خوب حالا مزشم بچیم ببینم خوبه یا نه!

 

کلاه خوشمزه

اینجا سوار دوچرخه ی آبجی سوگندم شدم

دوچرخه

واینجا یه رو ز که مامانی مهمونی داشت ومن با خانوم کوچولوها عکس گرفتم(بچه ها به ترتیب دینا جان ومن بغل زهرا جان وآوای بسیار مودب وترنم جان)

دوچرخه سواری

من عاشق گرفتن طناب لباسا با دستامم

طناب بازی

من عاشق گرفتن برگ درختا وخوردنشونم

برگ

من عاشق ریشه ی فرش هستم کلا هر چیزی شبیه بند رو خیلی دوست دارم بند رخت بند پیش بند ریشه ی فرش شاید بند باز بشم

ریشه فرش

ریشه فرش

یه روز که رفته بودم باغ رستوران

باغ رستوران

وآب بازی کردم تو حوض اونجا

آب بازی

والبته استخون هم خوردم

استخون

من کلا استخون خیلی دوست دارم

استخون

من خیار وپیاز چه هم خیلی دوست دارم

خیار

پیازچه

یه روز موقع خوردن فرنی عطسه کردم واینجوری شد

عطسه

من عروسکام رو هم دوست دارم بخورم این عروسک اسمش لوسیمی هستش آخه آبجی مریمم از سیدنی واسم هدیه آورده

لوسی می

به زیر میز رفتن وخوردن لبه ی میز هم خیلی علاقه مندم

میز

واینجام می خوام ببینم توی کشوی لباسام چه خبره

کشوم

وروکش دستگیره ی در یخچال که خیلی دوسش دارم

دریخچال

در کل من همچنان مشغول کشف اطرافم هستم خیلی بهتر با دیگران ارتباط میگیرم واین خیلی خوبه

یه کم عقب عقب ویه کم جلو جلو وچرخشی سینه خیز میرم ولی بیشتر با غلطیدن به همه جا میرسم

یه کم میتونم بشینم اما دکتر گفت تازمانی که کمرم آمادگی نشستن نداره اصراری به نشستن نداشته باشم

می تونم روی پنجه ی دستام وانگشتای شست پام پل بزنم

پل زدن

دالی کردن خیلی دوست دارم وخودم هم زیاد دالی بازی میکنم

سه تا کلمه رو با مفهوم میگم

ماما/دد/هم

ویه کلمه رو بدون مفهوم دائم تلفظ میکنم "کیه"وجالبه که بقیه هم جواب میدن

این کلمه روزی صدبار تکرار میشه

خوب غذا می خورم وشبها هم خوب میخوابم وهمچنان موقع خواب کمی بی قراری میکنم

وهمچنان عاشق حمام وآب بازی هستم

وحرف آخر خدایا خودت مواظب همه ی بچه های دنیا از هر دین ونژاد وآئین ورنگ وزبانی باش

آیدای بی همتا

مامان نوشت:تو شعر آوردی وشور

نه!تو خود شعر هستی وشور...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (2)

ترنم
4 شهریور 93 8:44
قربونت بشم خوشگلم تو که همه چی میخوری و همه چی دوست داری منم تو رو خیلی دوست دارم پیشم باشی میخورمت خدا حفظت کنه برا مامانت خوشگل خاله با این کارای بامزت
مامان مهنا
5 شهریور 93 15:38
نوش جونت صبونهکلاهتم خیلی خوشگله مبارکت باشه گلم